De vijfde dag alweer van onze vakantie en we merken wel dat we goed tot rust aan het komen zijn. Ook voor Mark is de wen fase van het kamperen voorbij. Daar is ook een ritme in gevonden. Net als het ritme voor de dag. Stokbroodje gehaald, dit keer niet bij de bakker (foute keuze) maar bij de lokale Spar. Brood was iets minder lekker. Een picknickbankje gevonden en daar rustig ontbeten.

Op de camping hadden we een boekje gekregen waar wat te doen is. Zo zagen we dat er een markt was in Carnac. Dus nadat we ontbeten hadden zijn we richting Carnac gereden. Het was er lekker druk. Er was een groot parkeerterrein waar we de auto kwijt konden. Een gezellige markt met veel verschillende kraampjes die je eigenlijk overal wel ziet. Leuk overheen gewandeld en vervolgens de kerk bekeken. Het is de Eglise Saint-Cornély.

Vanuit hier zijn we verder gaan wandelen door het dorp en vervolgens doorgelopen naar het strand van Carnac. Dat was best wel een wandeling en zeker met de warmte. Bij het strand zaten veel restaurantjes en zeker in de avond zal het wel goed tot leven komen. Onno ging hier vroeger vaker heen en haalde wat herinneringen op. Vanuit deze plek zijn we weer terug gelopen richting auto.

Eenmaal bij de auto zijn we weer terug gereden naar de camping. Daar nog even een broodje gegeten en vervolgens naar het strand voor de camping. Het was bijna volledig eb. Dat betekent dat je eenvoudig naar een soort zandbank kan lopen dat verderop ligt. Dat hebben we ook gedaan. Het was heerlijk rustig overal en dat was volop genieten. We zijn wel een beetje verbrand omdat we onze ruggen niet goed hadden ingesmeerd, maar dat mag de pret niet drukken.

Tegen een uur of zes terug naar de camping. Even glas rosé prosecco gedronken. Daarna zijn we opnieuw gaan eten bij L’Escale in het dorp. Er stond een kleine rij wachtende. Maar na 15 minuten hadden we een tafeltje en hebben we opnieuw heerlijk gegeten.

Tijdens het eten begon het een beetje te regenen, maar dat zette niet echt door. Ook de gewenste afkoeling was er helaas niet. Zag op de weersvoorspellingen per uur dat het iedere ochtend om 6 uur het koelst is. Dan is het 19 graden.

De donderdag gaan we naar Vannes. Hier gaan we naar Leclerc en gaan we het stadje zelf bezoeken, schijnt de moeite waard te zijn. Dus ben benieuwd of ik nog wat mooie foto’s kan maken!!