Ik kan me als kind nog herinneren dat ik kamperen niet leuk vond. Maar campings zijn enorm veranderd. We hebben een tent gehuurd op een Camping met een bed er in en veel gemakken. We moeten alleen douchen en na de toilet in een gezamenlijke ruimte. En moet zeggen de eerste dag is mij uitstekend bevallen. Onno is dat veel meer gewend. Ik was om 7 uur mijn bed uit en Onno stond rond half tien op.

We moesten wat boodschappen halen voor ontbijt en besloten in de richting van de supermarkt Intermarche te rijden. Maar het is natuurlijk zondag en die was gesloten. Dan maar richting de Lidl in Carnac, ook die was dicht. Uiteindelijk was er een andere supermarkt in Carnac open. Daar wat kleine boodschappen gehaald. In ons eigen dorp hadden we bij de bakker al heerlijk stokbrood gekocht. En ons eerste ontbijt hebben we bij een brug in Kerouarc’h gedaan. Een prachtige plek!

Nadat we ons stokbroodje hadden opgegeten zijn we naar het plaatsje Crac’h gereden. Daar staat Eglise Saint-Thuriau. De huidige kerk staat er sinds 1809. Wat een prachtige kerk en een mooie tuin. Onno was hier ook nog nooit geweest. Echt de moeite waard.

En het werd steeds warmer en warmer. De temperatuur steeg maar liefst naar 31 graden. Mark wilde een dutje doen in de tent in de middag (geen succes vanwege de hitte) en Onno is even naar zijn oom, tante en nicht gereden die ook in Locmariaquer op vakantie zijn. Nadat de start van de Formule 1 gekeken was zijn we samen richting strand vertrokken om daar af te koelen. Mooi om te zien hoe het getij hier zo snel kan veranderen. Het was gedeeltelijk eb maar binnen een uur was het vloed en konden we makkelijk zwemmen. Het water is wel ijzig koud.

Aan het begin van de avond terug naar de camping om wat te relaxen. Tegen een uur of acht zijn we iets gaan eten in Locmariaquer. Het restaurant waar we heen wilde was afgeladen dus de keuze gemaakt om naar een ander restaurant te gaan. Restaurant Le Dock’Er. De bediening was slecht maar het eten was verrassend goed. Onno heeft mosselen gegeten en ik heb het bij een kipburger gehouden. Een mooie afsluiter van een geslaagde dag.

Maandag staat er een beetje wind en wordt het weer warm. We gaan dan naar Quiberon met alle surfspullen en gaan we kijken of Onno lekker op het water kan staan. Het wordt in ieder geval nog heter dan gisteren.